Ny Internetanslutning inkopplad
Stockholms Stadsnäts tjänster är nu uppkopplade i fastighetsnätverket. Om Internetanslutningen inte fungerar med automatik - prova då först att starta om router och datorer. Kontakta därefter kundtjänst hos dem om det fortfarande är problem.
De har meddelat ett praktiskt tips, som rör de som har routrar från Apple. Om man har det kan man behöva stänga av funktionaliteten för "IPv6", eftersom den är lite annorlunda implementerad i Apples produkter. Gör man inte det kan man drabbas av störningar eller avbrott i förbindelsen.
Vidare hälsar de:
Vi hoppas att allt fungerar som det ska. Har era boende frågor om det nya bredbandet kan de gärna kontakta vår Kundtjänst på telefon 08-50 12 20 10 eller e-post support@stosn.se. På vår hemsida www.stockholmsstadsnat.se finns installationsguider och även svar på vanliga frågor om bredbandet, WiFi, tv, telefoni och annat som rör bredbandet. Vi lovar att göra vårt yttersta för att ni ska trivas som kunder hos Stockholms Stadsnät!